5 Februari 2010

Idag är det fredag och första dagen på min långhelg. Men jag har inget planerat för dagen, det känns jätte konstigt. Mitt schema har varit super tight jätte länge med skolgrejer och annat och nu har jag en helt ledig helg.
What to doo?

Igår vad jag ju uppe på Ryhov, på Metodikum och vi hade praktiska övningar. Blodsocker tagning/mätning, insulingivning, katerisering och det jobbigaste av allt, att ta blodprov. Vilken ångest när man väl stig där framför plastarmen och skulle lykcas få ut lossas blodet. Men jag gjorde det, 3 gånger på första försöket! Wohoo!
Det var nästan läskigt vilken segerkänsla det blev när man såg blodet komma när man satte i röret.

Efter det åkte jag till WeCall en sväng tänkte jag en sväng alltså. Den svängen blev typ 4 timmar. Massa snack med min underbara käftiga favorti chef och massa med alla andra.
Jag kan ju faktiskt erkänna att jag sakar WeCall mycket, men fan alltså. Jag tror inte att jag skulle palla att sitta där en hel dag och ringa och ringa och ringa och ringa och ringa och ringa och sen ringa igen och igen och igen. Nu när det dessutom är inspelning på acceptmanuset :P

Efter Wecall hämtade min syste rmig iaf och det blev ett himla farande fram och tillbaka och kvällen slutade på Harrys med mor och systrar. Synd bara att vi aldrig riktigt kan komma överrens. Men det r så man börjar vänja sig nu.

Nu ska jag sitta i soffan och dricka upp mitt kaffe i lugn och ro och sen får man se vart dagen bär mig :)
Ha det underbart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ylva V Laurin

Ingen big deal

RSS 2.0