Julkalender - Det här saknar jag

Hmm, denna var en svår en. Om man bara ska skriva om en sak man saknar.
Men då väljer jag nog att sakna att vara barn. Sisådär runt7-8 år. När man lekte polis och tjuv på rasterna i skolan, gångertabellen var det svåraste som fanns och man tävlade om sina vänner.
Men ändå nu när man tänker tillbaka, så bekymmersfritt allt var då. Hur smidigt som helst. Man gick till skolan som man i princip lekte sig igenom, efter skolan gick jag till fritids där det fanns ett kuddrum som var så sjukt roligt att leka i. Efter fritids kom mamma eller syster och hämtade mig och man åkte hem och gjode den lättaste läxan någonsin.

Nu är allt mest jobbigt, ansvar ansvar ansvar. Hela tiden det jävla ansvaret. Man måste jobba och tjäna pengar så man kan betala hyran, köpa sina nya skor och ge katterna mat.
Fast det är väl så, inte mycket att göra åt. Man kanske skulle börja spela på lotto och vinna ett par 100 mille så man sliper tänka på ekonomin. Jag skulle nog dock itne sluta jobba för det, sjukt tråkigt skulle det var.

Men fan va jag blajjar, nu får jag skärpa mig.
Jag lever och har hälsan, vänner, en underbar familj och två kanonfina katter.
Tack för det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ylva V Laurin

Ingen big deal

RSS 2.0