Läängtar..

Ja det är mycket jag längtar till nu..

.. våren och sommaren, tunna mysiga kläder, solbrillor, uteserveringar, vätterstranden och allt annat som hör sommaren till.

.. sommaren av en annan anledning, pengar! Har ju förhoppningsvis ett sommarjobb då och drar in lite mer än csn pengarna i månaden och efter det så ska man väl börja jobba som vuxna människor.

.. tills jag blir frisk, det är så himla tråkigt att vara sjuk. Man är så fruktansvärt rastlös men orkar inte göra något ändå.

.. jag längtar efter vissa personer.

.. längtar till en ny lägenhet utanför betongjungeln. Inget fel på råslätt men jag tycker inte om min lägenhet :/ så nu är det sagt, har inte vågat erkänna det innan.

.. jag längtar till Mars för då kommer de nya vampire diaries avsnitten ut :) Yammie!

Men mest av allt ovanstående så längtar jag till soolen, värmen och glajjerna.
Tänk att vakna av att solen skiner i ögonen, värmen sprider sig in genom det öppna fönstret. Man gå upp, tar en kopp kaffe och sätter sig på balkongen med kaffet och en cigg.
Efter det gör man sig iorning, tar på sig  shortsen, ett linne och glajjerna förstås. Sen vandrar man ut i sommaren, går en långpromenad, träffar upp en kompis, sätter sig på en parkbänk med en glass och bara myser, tjötar om ingenting.
Dagen blir till kväll och då beger man sig till närmsta strand och sitter i solnedgången med sina vänner, kalla öl och musik och vandrar sedan vidare till piren och fortsätter dricka kalla med vännerna..


Låter det inte härligt?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ylva V Laurin

Ingen big deal

RSS 2.0