Tjäna pengar. Jag?

Jobbet idag gick galant, detta kommer bli en bra sommar tror jag.
Trevliga arbetskamrater dess utom och riktigt härliga vårdtagare.
Jag slutade vid 14 och åkte hem och åt, vid 16 kom mor och hämtade vi för att vi skulle åka till bror med familj i gränna.
Så nu efter en trevlig eftermiddag/kvällsfika hos charmtrollet Alice så har jag äntligen kommit hem. Sjukt trött efter en väldigt tidig morgon och provdag på jobbet.

Känns sjukt, att ha ett jobb. Ett jobb där man tjänar pengar och inte jobbar gratis för att lära sig. Det är ju jätte länge sen jag jobbade på det sättet och jag menar.. WeCall.. Kan man kalla det för ett riktigt arbete? No offence :P Och räkar man bort det så har jag ju knapt haft ett jobb, eller ja ett halvår på Restaurang Martini där jag tjänade dåligtför ett rent av slavjobb.

Men nu ska jag sitta här i soffan och mysa fram till att jag får/kan gå och lägga mig. Skulle helst göra det nu, men va tusan. Solen kan ju få gå ner först :)

Ha en underbar kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ylva V Laurin

Ingen big deal

RSS 2.0